Reparaties & retouren
Detron besteedt de grootst mogelijke zorg aan een goede en snelle afhandeling van uw retourzendingen. Er kunnen verschillende redenen zijn om goederen aan Detron te retourneren:
- Transportschade;
- Verkeerde levering door Detron;
- U heeft een verkeerd product besteld;
- Het product is defect;
- Niet besteld;
- DOA, Dead On Arrival.
Procedure
Neem contact op met het Detron Communication Solutions team voor het aanvragen van een RMA-nummer:
via het e-mailadres: servicedesk@detron.nl
of
via telefoonr. 0318 558 855 (optie 1) of faxnr. 0318 558 690.
Vervolgens krijgt u uw RMA-aanvraag retour gestuurd via e-mail met daarop vermeld het door u te gebruiken RMA-nummer.
Stuur de goederen, met het RMA formulier (kopie) en indien garantie een kopiefactuur, naar:
Detron Communication Solutions B.V.
t.a.v. Servicedesk / RMA
Traverse 1
3905 NL Veenendaal
Vermeld altijd aan de buitenzijde van de verpakking het RMA-nummer.
Verpakking
Goederen dienen, indien mogelijk, in de originele (NIET beschadigd, bestickerd en/of beschreven) verpakking te worden teruggestuurd. De verpakking dient voldoende bescherming te bieden tegen beschadiging tijdens het transport.
Garantie
Voldoet u aan de garantieperiode en aan de bovenstaande voorwaarden, dan kunnen de goederen onder garantie ter ruiling worden aangeboden. Vervolgens beoordeelt Detron de rechtsgeldigheid van uw garantieclaim.
Voor een overzicht van de garantietermijn per leverancier klik op de volgende link: Detron garantietermijnen.
Melden van service aanvragen
Indien u service aanvragen heeft aan de door Detron Communication Solutions geïnstalleerde installatie, kunt u deze melden bij onze Servicedesk. Verzamel vooraf zoveel mogelijk gegevens over de service aanvraag en doe een aantal eenvoudige tests, om uit te sluiten dat de storing wordt veroorzaakt door niet door Detron Communication Solutions geleverde apparatuur of apparatuur die niet onder de Serviceovereenkomst valt. Te denken valt aan:
• Vervangen van een niet werkend toestel door een ander.
• Proberen of het niet werkende toestel het op een andere gelijksoortige aansluiting wel doet.
• Nakijken van de kabels en stekkers aan het toestel en aan de wand.
• Indien van toepassing verifiëren of er netspanning is.
• N.B. Defecte toestellen kunnen middels de procedure Reparaties & Retouren worden aangeboden.
Meldt de storing aan de Servicedesk op onderstaand telefoonnummer:
0318 - 558 855 (optie 1)
Als u een serviceovereenkomst heeft met Detron meldt de service aanvraag via de SelfserviceDesk.
Klik op de volgende link en u wordt doorverwezen naar de site van de SelfserviceDesk. Klik op "SelfServiceDesk gebruiken". Nu kunt u inloggen met uw inlognaam en wachtwoord en uw service aanvraag indienen.
Wij verzoeken u bij de service aanvraag minimaal de volgende gegevens door te geven:
• Bedrijfsnaam
• Plaats/postcode + huisnummer
• Contactpersoon
• Telefoonnummer
• Productomschrijving
• Een duidelijke omschrijving van de klacht/storing.
Uw service aanvraag wordt genoteerd en u ontvangt een uniek registratienummer.
Een bevestiging van de melding voorzien van ons Callnummer wordt per email verstuurd naar bij ons geregistreerde (vaste) contactpersoon.
Na afhandeling volgt er tevens per email een bevestiging van de afhandeling, naar bij ons geregistreerde (vaste) contactpersoon, met daarin korte vermelding van de oorzaak en oplossing.
Onze Servicedesk is voor melden van service aanvragen 24 x 7 telefonisch bereikbaar, indien u hier een contract voor hebt afgesloten. Tijdens kantoortijden kunt u uiteraard altijd bij onze servicedesk terecht.
Voor melding en afhandeling van service aanvragen buiten de overeengekomen Meldingsperiode en Serviceperiode worden kosten in rekening gebracht.